مقدمه ای برای وبلاگ نویسی
 
اموزش بانک اطلاعاتی
اموزش گام به گام بانک اطلاعاتی
 
 

 در میان وبلاگ های فارسی ۲ مشکل اساسی وجود دارد و ان نیز طراحی غیر حرفه ای و محتوا تولید شده میباشد که در میان این ۲ مشکلات طراحی نیز به قسمت های مختلفی تقسیم بندی میشود که هرکدام از این قسمت های نیز مهم هستند و رعایت انها ضروری!

منظور از مشکلات در محتوا چیست؟

یکی از مشکلات اصلی وبلاگ های فارسی مشکلات انها در محتوا منتشر شده است.برای مثال اگر یک وبلاگ تمامی مطالب ان کپی برداری شده باشد و هیچ گونه مطلب اختصاصی در این وبلاگ نباشد به طبع باعث میشود که این وبلاگ از سوی موتور های جستجو رد شود و حتی بازدید کنندگان نیز بعد از مدتی متوجه کپی بودن مطالب میشوند و دیگر به وبسایت شما سر نخواهند زد که باعث میشود که شما بازدید کنندگان وبلاگتان را از دست بدهید.

حتی یک مطلب کپی نیز میتواند برای وبلاگ شما گران تمام شود!برای مثال شما یک مطلب را از یک جای دگیر کپی کرده اید و از شانس بد شما بازدید کنندگان این مطلب را در سایت اصلی دیده باشند و این خود باعث میشود که بازدید کنندگان با خود فکر کنند که اگر این مطلب کپی برداری است پس بقیه مطالب نیز کپی برداری است.پس بهتر است خودتان به فکر تولید محتوا اختصاصی بپردازید که باعث شود بازدیدکنندگان سایت شما به شما اعتماد کنند و بدانند با یک وبلاگ حرفه ای سر و کار دارند.

دلیل اصلی این که کاربران مطالب کپی را دوست ندارند این است که هیچکس یک مطلب تکراری را دوست ندارد برای مثال در حال حاضر تمامی وبسایت های موزیک مطالب خود را از روی یکدیگر کپی برداری میکنند که باعث میشود دیگر کاربران به این سایت ها مراجعه نکنند.

منظور از مشکلات در طراحی چیست؟

حتما شده که وارد سایت یا وبلاگی بشوید که از طراحی و شرایط نامناسبی برخوردار بوده باشد!اگر شما صاحب این گونه وبلاگ ها هستید باید بهتون بگم که حتی اگر بهترین محتوا را منتشر کنید هیچ کس مطالب شما را نخواهد خواند.یکی دیگر از مشکلات در طراحی وبلاگ های غیر حرفه ای بودن وبلاگ ها است که در ادامه به صورت جداگونه به بررسی تک تک موارد گفته خواهیم پرداخت.

قالب وبلاگ من باید چگونه باشد؟

ببینید سعی کنید هیچ وقت از قالب های رایگان موجود در اینترنت استفاده نکنید زیرا این گونه قالب ها مورد استفاده تعداد زیادی سایت و وبلاگ هستند که باعث میشوند بازدید کننده وقتی وارد سایت شما میشود احساس کند که این یک سایت تکراری است پس سعی کنید سفارش طراحی یک قالب اختصاصی را برای خود بدهید یا حداقل یکی از قالب های موجود را ویرایش کنید و کاری کنید که حس تکراری بودن به کاربر دست ندهد.

سعی کنید از قالب های رنگ روشن استفاده کنید و رنگ بندی قالب تان باید مناسب باشد برای مثال هیچ وقت نوشته های خود را با رنگ قرمز ننویسید زیرا باعث ازار جشم خواننده میشود و این که رنگ متن باید را رنگ پس زمینه اختلاف داشته باشد یعنی به گونه نباشد که خواننده برای خواندن متن مجبور به سلکت کردن متن شود.همچنین سعی کنید قالب وبلاگ خود را در عین زیبایی ساده و سبک نگه دارید و از عکس تا حد امکان استفاده نکنید.

از کد های جاوا اسکریپت دوری کنیم!

متاسفانه چیزی که در وبلاگ ها رواج یافته است کد های جاوااسکریپت است که نه تنها وبلاگ شما را جذاب نمیکند بلکه به معنای واقعی وبلاگ شما را از بین میبرد.برای مثال کد خوش امد گویی!این کد وبلاگ شما را بسیار مبتدیانه و غیرحرفه نشان میدهد و باعث کم شدن ارزش وبلاگ شما میشود.

برای مثال قرار دادن کد ساعت فلش در سایت که قطعا هیچ کمکی به وبلاگ شما نخواهد کرد و تنها باعث شلوغ شدن وبلاگ شما میباشد که هرچه وبلاگ شما ساده تر باشد بهتر است.پس سعی کنید به هیچ وجه از این کد ها استفاده نکنید البته بعضی وقت ها مثلا کد بارش برف در وبلاگ به مناسبت زمستان میتواند وبلاگ شما را زیبا تر کند ولی در کل این کد ها بیشتر مضر هستند تا مفید.

تبلیغات زیاد , هم میتواند مشکل ساز شود!

شما نباید در صفحه اول سایتتان پیش از ۳-۴ بنر تبلیغاتی قرار دهید و این که تبلیغات در صفحات داخلی نیز نباید به گونه ای باشند که باعث اذیت کردن کاربر بشوند و در کل بهتر است که تا حد امکان از قرار دادن تبلیغ در وبلاگ خودداری کنید در این صورت بازدید کننده متوجه میشود که شما به انها اهمیت میدهید و همانند دیگر وبلاگ تمام وبلاگ خود را پر از تبلیغ نمیکنید.

در کل نتیجه چه میشود؟

اگر نکات بالا را رعایت کنید شما توانسته اید مقدمات وبلاگ نویسی را رعایت کنید و در این صورت میتوانید بازدید کنندگان زیادی را به سوی وبلاگ خود جلب کنید.تک تک نکات بالا مهم هستند و رعایت کردن تک تک انها الزامی میباشد.امید وارم شما بتوانید وبلاگ نویسی موفقی را داشته باشید.

در مطالب بعدی به شروع وبلاگ نویسی خواهیم پرداخت و همین طور نیاز های نرم افزاری و سخت افزاری که به صورت خلاصه در مطلب قبلی به انها پرداخته بودیم!


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 3 فروردين 1391برچسب:, :: 20:6 :: توسط : عماد عزیزی

درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
نويسندگان
پيوندها

 

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان اموزش بانک اطلاعاتی و آدرس amoozesh-database.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 42
بازدید دیروز : 32
بازدید هفته : 76
بازدید ماه : 74
بازدید کل : 89386
تعداد مطالب : 14
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1



خبرنامه وبلاگ:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید





كد تقويم

Untitled Document
دریافت کد خوش آمدگویی